KoAnita.reismee.nl

Jeep tour Oak Creek Canyon Sedona

De beste manier om de omgeving van Oak Creek Canyon te verkennen is per jeep.We hebben voor vanmiddag de Scenic RIm Jeep tour, (tijdsduur 2,5 a 3.00 uur) gereserveerd.

De ochtend hebben we gebruikt om een deel van Sedona te verkennen en om te lunchen. Daarna zijn we richting Pink Tour jeeps gegaan voor onze jeeptour, die startte om 14.00 uur.

Was het weer in de ochtenduren nog zonnig en warm en zaten we te lunchen in de waternevel, in de middag sloeg het weer om. We werden omringd door donkere wolken, onweer en forse regenval. Bij vertrek werden we voorzien van een plastic poncho en een handdoek en we stapten in de jeep. De chauffeur//gids gaf aan dat wij de enige 2 waren die deze tocht uit gekozen hadden. De anderen gingen voor de kortere tocht. We hadden dus een privé chauffeur/gids, Tom.

Ik had nog even overwogen om i.p.v. een jeep met chauffeur, zelf een jeep te huren. Gezien de onbekendheid van het gebied de zeer slechte staat van de off road paden en de modderige paden door de regenval, was het achteraf gezien een goede keuze, om deze tour onder begeleiding te doen.

De veiligheidsgordels in de jeep waren onmisbaar en je moest zeker geen last van rugklachten hebben. Ik zat helemaal achterin de jeep omdat ik dan een goed uitzicht had om foto's te maken. Tom zei nog tegen mij dat dit de meest hobbelige plek was. Nou daar had hij wel gelijk in. Mijn ingewanden schoten zo wat mijn keel in en de vullingen uit mijn kiezen.

Naarmate we hoger de bergen in gingen kwam het zonnetje gelukkig weer te voorschijn maar de temperatuur daalde fors. Ik had het kunnen weten. Ga nooit de bergen in zonder geschikte kleding. Niet handig om je vest dan in de auto achter te laten. De uitgereikte handdoeken bij start van de jeeptour kwamen nu goed van pas. Ik heb mij er grotendeels ingerold om de kou te weerstaan.

Keken we bij start van de tour naar de bergtoppen, halverwege de tour keken we op de bergtoppen. Het pateau waar we naar toe reden lag op ruim 2000m hoogte. In het bos nabij de top zagen we ook nog herten.

Onze chauffeur/gids gaf ons ruim de tijd om foto's te maken onderweg en hij wist heel veel wetenswaardigheden te vertellen over de rocks, flora en fauna en gescheidenis. Hij deed dit met een grote gedrevenheid en een stevige dosis humor. Tom heel hartelijk bedankt voor je enthousiaste bijdrage aan deze wederom onvergetelijke excursie.

Sedona en omgeving is prachtig. De eerste indrukken waren fantastisch. De plaatjes die je ziet in boeken, brochures internet etc. komen volledig overeen met de werkelijkheid.en het loont zeker de moeite om hier nog eens een paar dagen terug te komen.

We hebben enorm veel foto's gemaakt. Het zal nog een hele kluif worden om de mooiste foto's te selecteren voor ons fotoboek.

Bekijk de fotoserie om een indruk te krijgen van hetgeen wij vandaag gezien hebben.

Van Tucson naar Sedona via de historic Apache trial.

Vandaag stond in het teken van natuurschoon. Een lange reis vanuit Tucson naar Sedona via de Apache trial maar onvergetelijk! Het eerste deel van de reis, van Tucson tot Phoenix, (in totaal 100 mile ), verliep voorspoedig. Na afslag 199 bij Phoenix ging het echter mis. TOM TOM sloeg op tiilt en we raakten de weg kwijt. Het heeft ongeveer anderhalf uur geduurd voordat we weer op route 88, Apache trial zaten. Dit ging gepaard met de nodige zweetdruppels en ergernis. Het had niet veel gescheeld of wij waren ook op tilt geslagen!

.De Apache historic trial is een toeristische route van ruim 40 mile dwars door het ruige landschap van de Superstitions Mountains van Arizona. Lang voordat deze weg werd aangelegd maakten de Apache Indianen al gebruik van deze route. Ruig berglandschap afgewisseld met meren, smalle wegen en maar liefst 22 mile van de Apache trial was off road. Ik kwam volledig aan mijn trekken. Over de route van Apache trial tot Sedona, in totaal 174 mile, hebben we ongeveer 5.00 uur gereden. Het was jammer dat we door tijdgebrek en invallende duisternis minder vaak en lang hebben kunnen stoppen onderweg.

Een stop bij Tortilla Flat met een lunch in een Western café hebben we echter niet aan onze neus voorbij laten gaan.

We zullen in de toekomst zeker nog een keer de Apache trial in ons reisprogramma naar de VS opnemen.

Een rainy day in de woestijn en thunderstorrms!

Helaas is van onze planning om vandaag het Arizona Sonora desert museum te bezoeken in het Saguara park en de missiepost San Xavier del Bac, niets terecht gekomen. Begon de dag nog zonnig en warm, in een mum van tijd sloeg het weer om toen we richting het Sonora Desert museum reden. Hoe meer we richting berggebied reden hoe donkerder de lucht werd. Dit in combinatie met een smalle weg en een angstige Ko, beloofde niet veel goeds. Halverwege, met de nodige tegenzin, toch maar besloten om rechts omkeer te maken. Helaas!! Weer terug in het hotel, wat dan te doen? Een boek lezen is een optie maar niet voor mij. Uiteindelijk gekozen voor het bezoeken van de mall. Resultaat een koffer die zwaarder weegt als op de heenvlucht en dan nog te bedenken dat in Las Vegas nog een mall bezoek op het programma staat.. Iedereen denkt typisch vrouwen, maar deze keer heb ik niets gekocht en heeft Ko zijn slag geslagen met de aankoop van Levis broeken en shirts.

Bij het verlaten van de mall was het nog even zoeken naar onze auto. Er zijn zoveel grote witte auto's!

Helaas hebben we morgen niet meer de gelegenheid om in te halen wat we vandaag hebben gemist. Is dit een voorteken dat we nog een keer terug moeten komen?

Een mooie maar lange route vanuit Tuscon via de Apache Trial naar Sedona staat op het programma voor morgen.

Op weg van San Diego naar Tucson

Vanochtend omstreeks 10.00 hebben we ons hotel in San Diego verlaten. Dit betekent tevens dat wij afscheid nemen van de prachtige Californische kust. Vandaag leggen we 651 km af. Vrijwel de gehele reis rijden we door woestijngebied langs de Mexicaanse grens. Dor en droog en meters hoge cactussen. De temperatuur liep al snel op naar 40 graden Celcius. Waarschijnlijk was ik enigzins door de hitte bevangen. Volgens Ko ligt het aan mijn blonde haarlok. Er was permanente grenscontrole met Mexico. De pick ups hadden het opschrift "patrol" en ik dacht. "petrol", dus bestemd voor gestrande toeristen zonder benzine. Ik maakte mij dan ook totaal geen zorgen over tanken onderweg in dit verlaten gebied!

Omstreeks 18.00 uur komen we bij ons hotel Posada lodge in Tuscon aan. We hebben een kamer grenzend aan het zwembad. Het was heerlijk om de hele avond buiten te zitten.

We hebben besloten om de volgende dag het Arizona Sonora Dessert museum gelegen in het National Saguaro park te bezoeken. Alle dieren, planten en cactussen die in de Sonora desert voorkomen zijn in een natuurlijke leefomgeving bijeengebracht. Dus geen museum met stoffige vitrinekasten.

Ook staat op ons programma de oude spaanse missiepost San Xavier der Bac te bezoeken. Deze missiepost ligt in het Tohono O'odham Indianenreservaat.

De ZOO San Diego bezocht

Na een uitgebreid Mexicaans ontbijt hebben we besloten om vandaag de ZOO in San Diego te bezoeken. .De San Diego Zoo is een dierentuin in San Diego in het zuiden van de Amerikaanse staat Californië. Er verblijven zo'n 4000 dieren van meer dan 800 verschillende diersoorten.

De ZOO is immens groot.en is tot nu de mooiste dierentuin die we ooit gezien hebben.

Het was een vermoeiende dag maar absoluut de mooite waard Het avondprogramma bezoek aan gaslamp quatier is er helaas bij ingeschoten.

Morgenochtend gaan we de fantastische Californische kust verlaten en gaan het binnenland in op weg naar Tuscon. Dit betekent op tijd uit de veren en ruim 600 km rijden.

Op weg van Los Angels naar San Diego met een tussenstop in Carlsbad.

Vandaag was een rustig dagje. Vanochtend vertrokken uit Los Angeles. Ongeveer 50 km voor SanDiego hebben we een tussenstop gemaakt in Carlsbad en hebben daar 2.00 uurtjes geluierd op het strrand. Carlsbad heeft een aantal mooie koloniale woningen. Verder weinig bezienswaardigheden.

We kwamen omstreeks 17.00 uur in hotel Hacienda Old Town. Een fantastisch hotel in Spaan/Mexicaanse stijl. Fantastische begroeiing en gelegen midden in de Old Town. Het voelt alsof je in Mexico bent. .

Vanavond zijn we in het restaurant van het hotel gaan eten, uiteraard in Mexicaanse stijl en hadden vanuit het dakterras een mooi uitzicht.. Tijdens het eten werden we verrast door zang en gitaarspel.

Na het eten hebbben we nog een wandeling gemaakt door Old Town. Inmiddels was op enkele restauranten na, geen bedrijvingheid meer in Old Town. We gaan morgen zeker terug om kennis te make met de Old Town .De rest van de dag staat in het teken van verkennen van andere delen van San Diego. Morgenavond ishet planom naar het Gaslamp Quarter te gaan.

Morgen meer hierover.

Per hop on, hop of bus Hollywood en Santa Monica verkend.

Los Angeles is dusdanig groot, (vergelijkaar met de provincie Utrecht).dat je een keuze moet maken. Wij hebben gekozen voor sightseeing Hollywood, Beverley Hills en Santa Monica. De hop on, hop of bus is hiervoor zeer geschikt. Het zijn 3 geheel verschillende gebieden die we hebben gezien.

Hollywood bekend om zijn studio's en glamour, Beverley Hill bekend om de vele vedettes van radio en tv die hier woonachtig zijn en de Rodeo drive en Santa Monica om zijn pier, het strand waar de serie Bay Watch is opgenomen en de Third street Promenade met z'n vele straatmuzikanten. Na de tour hebben we nog een wandeling door Hollywood gemaakt.

Eigenlijk hadden we nog een dag extra nodig om LA downtown en Venice beach te verkennen. We verlaten morgen echter Los Angeles en zetten onze reis voort naar San Diego.

Op weg naar Los Angeles

We zijn 1 nacht in San Louis Obispo in het Best Western Three Oaks hotelgeweest. Dit was een prima hotel. Na het ontbijt zijn we naar Obispo Beach vertrokken. Dit plaatsje ligt 20 km ten zuiden van San Louis Obispo. Het plaatsje staat vooral bekend om z'n surfers en de vissers op de pier.

Om 11.00 uur was het al aardig druk op de pier en in het water en de temperatuur steeg snel. Het was leuk om te zien hoe de surfers op de golven stonden.

Na anderhalf uur hebben we onze reis voort gezet naar Santa Barbara. Deze plaats is in 1925 volledig verwoest door een aardbeving en vervolgens in Spaans koloniale stijl herbouwd. Wij zijn door het centrum richting de beach gelopen en het was bloedheet.

Het plaatsje had relatief weinig bezienswaardigheden. Het leuke was vooral de sfeer en de mooie vergezichten vanuit de beach.

Omstreeks 16.00 uur zijn we vertrokken naar onze eindbestemming voor vandaag, Los Angeles. Naarmate we dichter bij LA kwamen werd het steeds drukker en het aantal rijbanen nam fors toe. Goed opletten was een vereiste om niet van de route af te raken. De invallende duisternis maakte het er niet makkelijker op. Uiteindelijk zonder verrijden aangekomen in ons hotel Dunes INN in Hollywood. Hier verblijven we 2 dagen.

Morgen gaan we met de hop on, hop off bus LA, Hollywood en Santa Monica verkennen.