KoAnita.reismee.nl

Op weg van San Diego naar Tucson

Vanochtend omstreeks 10.00 hebben we ons hotel in San Diego verlaten. Dit betekent tevens dat wij afscheid nemen van de prachtige Californische kust. Vandaag leggen we 651 km af. Vrijwel de gehele reis rijden we door woestijngebied langs de Mexicaanse grens. Dor en droog en meters hoge cactussen. De temperatuur liep al snel op naar 40 graden Celcius. Waarschijnlijk was ik enigzins door de hitte bevangen. Volgens Ko ligt het aan mijn blonde haarlok. Er was permanente grenscontrole met Mexico. De pick ups hadden het opschrift "patrol" en ik dacht. "petrol", dus bestemd voor gestrande toeristen zonder benzine. Ik maakte mij dan ook totaal geen zorgen over tanken onderweg in dit verlaten gebied!

Omstreeks 18.00 uur komen we bij ons hotel Posada lodge in Tuscon aan. We hebben een kamer grenzend aan het zwembad. Het was heerlijk om de hele avond buiten te zitten.

We hebben besloten om de volgende dag het Arizona Sonora Dessert museum gelegen in het National Saguaro park te bezoeken. Alle dieren, planten en cactussen die in de Sonora desert voorkomen zijn in een natuurlijke leefomgeving bijeengebracht. Dus geen museum met stoffige vitrinekasten.

Ook staat op ons programma de oude spaanse missiepost San Xavier der Bac te bezoeken. Deze missiepost ligt in het Tohono O'odham Indianenreservaat.

Reacties

Reacties

Henk Kouwenhoven

In Saguaro zal het ook wel warm zijn geweest.......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!