KoAnita.reismee.nl

Ons verblijf in Las Vegas

De afgelopen 2 dagen zijn we in Las Vegas geweest. Een stad die je 1 x in je leven gezien moet hebben en de sfeer geproefd moet hebben. Houd je van glamour, kitch, overdaad, gokken en hoge temperatuur, dan zit je hier goed.

We kwamen tegen het middaguur aan in Las Vegas. Het was behoorlijk druk toen we de stad inreden maar het hotel Tuscany suites was gelukkig makkelijk te vinden. Het hotel ligt lopend 15 minuten verwijderd van de strip. Ideaal dus! In vergelijking met de hotels op de strip is dit hotel relatief klein. Het hotel was geheel in Toscaanse stijl, logisch gezien de naam en de kamers waren enorm groot.

Na aankomst hebben we er voor gekozen om een deel van de middag door te brengen in het zwembad. Tot nu toe weinig tot geen tijd gehad om te luieren en te zwemmen.

S 'avonds zijn we richting strip gelopen. Het was inmiddels donker en waar je ook keek alleen maar neonverlichting. Het is in Las Vegas heel gebruikelijk om de hotels binnen te lopen, ook al ben je geen gast. De hotels zijn enorm groot, hebben hun eigen identiteit en beschikken allen over een grote hoeveelheid aan winkels en enorme casino's. In de casino's is een zeer uiteenlopend publiek, deels ook hotel gerelateerd. Jong, oud, (in rolstoel half seniel, hoedje op, kussentje in de rug), chique gekleed of ma flodder figuren, het kan allemaal.

Ik heb er uiteindelijk maar vanaf gezien om zelf een gokje te wagen. Het was handig geweest als ik mij vooraf meer in de spelregels van de verschillende kansspelen had verdiept.

De eerste avond hebben we Het Venetian hotel bezocht.. Je waant je in Venetie. Een stad binnen en buiten het hotel. Wil je een ritje met de gondel maken in het hotel, dan kan dat. San Marco plein, canla grande en andere bezienswaardigheden zijn binnen en buiten het hotel terug te vinden. Compleet maf maar wel leuk om te zien. We hebben de eerste avond heel wat meters afgelegd over de strip.

De 2e dag zijn we naar de Hooverdam geweest. Deze dam voorziet 4 staten van zowel water als electriciteit. Gigantisch om dit te zien. De temperatuur was erg hoog, boven de 40 graden celsius. In de parkeergarage plakte het asfalt zelfs aan je schoenen. Het was dus wel afzien. Genoeg water drinken en zo nu en dan een klein plekje schaduw was een verademing. In de namiddag nog even 2 uurtjes zwembad gepikt om vervolgens weer richting strip te gaan.

Voor de 2e avond stond op het programma;Bellagio hotel, met een prachtige fonteinenshow. Zowel binnen als buiten alleen maar luxe. 1 van de duurste en grootste hotels van Las Vegas. Caesar Palace, geheel in Romeinse stijl en hotel Mirage. Onvoorstelbaar hoeveel pracht en praal en dan te bedenken, midden in de woestijn.

Las Vegas is echt een stad van avond- en nachtleven. Er waren enorm veel mensen op de been en het verkeer is in de avond en nacht een chaos. Leuk om gezien en meegemaakt te hebben.

Na 2 dagen Las vVgas vertrekken we naar Death Valley.

Henk

Haha, herkenbaar verhaal!!

Anita

De tegenstelling met Death Valley is dan ook wel heel erg groot. Rust, ruimte, zoutvlaktes, zandduinen en heel wat miles rijden zonder dat je ook maar iemand tegen komt. Ook dit is dus weer genieten. Zie mijn verhaal over Death Valley.