KoAnita.reismee.nl

De laatste dag van onze rondreis

We hebben er voor gekozen om vandaag een beetje rustig aan te doen. Omstreeks 10.00 uur zijn we vertrokken uit Sonora richting San Francisco. Het was letterlijk terug de bewoonde wereld in. Auto's, auto's auto's. 6 banen naast elkaar alleen maar auto's. Omstreeks half 2 waren wij bij ons hotel. Een hotel in Toscaanse sfeer. Mooi om de vakantie hiermee af te sluiten. Vanmiddag 2 uur lang in het zonnetje gezeten op het terras. Uiteraard met Californische wijntjes. Nog even de laatste zonnestralen opgevangen en genoten. Inmiddels weer alles in de koffers gestopt en het gewicht herverdeeld, de koelbox weggegooid en de wake upp call gebeld voor vrijdagochtend om 04.00 uur. We vertrekken om 04.45 uur om de auto in te leveren en aansluitend met de monorail naar het vliegveld te gaan om in te checken. Om 08.45 uur gaan we de lucht in.

We kijken terug op 4 fantastische weken. We hebben heel veel gezien, heel veel indrukken opgedaan en we kunnen terugblikken op onvergetelijke ervaringen. De Californische kust met o.a. z'n steden San Francisco, Monterey, San Diego en de grilligheid van de kust met ongerepte natuur, was fantastisch. De woestijngebieden waren een aparte en zeer hete ervaring. In de vijf parken die we hebben gezien: Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite kwam je ogen en tijd te kort. Ieder park is volledig anders en ze zijn m.i. dan ook niet te vergelijken met elkaar. O, ja Las Vegas. Een compleet maffe stad, kitch, pracht en praal. Enorm grote hotels en een massaal aantal casino's.

Het was een zeer afwisselende en onvergetelijke vakantie!!! In de wintermaanden zullen we regelmatig onder het genot van een glas wijn de foto's bekijken en terugdenken aan deze mooie 4 weken.

KOAnita

Lisa