KoAnita.reismee.nl

Van Death Valley naar Mammoths Lakes

Na dit keer een gezond ontbijt; een bak yoghurt met een enorme hoeveelheid vers fruit, zijn we omstreeks 10.00 uur vertrokken. We hebben nog urenlang door Death Valley gereden. Mooie zoutvlaktes, vergezichten en dunes gezien. Uiteraard ook regelmatig uitgestapt om kiekjes te maken. Op een gegeven moment zag ik in de autospiegel een "hond". Dit bleek echter geen hond te zijn maar een Coyote, (jakhals). Ik kreeg dan ook een verbod om uit te stappen. Dan maar foto's maken vanuit de auto. Verderop liep een Coyote op de rijbaan, die ik op het laatste moment net nog kon ontwijken. Een zeer aparte ervaring.

Toen we Death Valley verlaten hadden, hadden we nog 180 km voor de boeg. Er kwam steeds meer wind opzetten en al snel zaten we in een zandstorm. Moet je ook meemaken. Het landschap veranderde geleidelijk. De bergen werder groener, (Sierra Nevada, en het begon te regenen. Bij een tussentijdse stop leek het wel of mijn benen en armen bevroren raakten. Weg warme temperatuur! Van 115 Fahrenheid naar amper 54 Fahrenheid.

Omstreeks 17.30 uur kwamen we aan in ons hotel Alpenlodge. Geheel in Oostenrijkse stijl. Hoe kan het ook anders met een Oostenrijkse eigenaar. Bij het inchecken werden we er op gewezen dat alle etenswaren, lotions, zonnebrand, frisdrank etc. uit de auto moesten omdat er zwarte beren in de omgeving waren, die op de reuk zouden afkomen. Onvoorstelbaar dat zij dit zelfs bij gesloten autoportieren ruiken. De receptioniste liet aan Ko nog ter bevestiging een foto zien van een compleet vernielde auto, waar de autoportieren uitgerukt waren. Dat geeft je pas een goed gevoel of juist niet! het weerrhoud Ko er in ieder geval van om buiten een peukje te gaan roken.

Sloeg vorige nacht nog voortdurend de airco aan op de slaapkamer, nu hebben we de verwarming aan op de slaapkamer.

Morgen gaan we via de TIOGA pas richting Yossimite park.

Lisa

Nu kan je alvast wennen aan het Nederlandse weer