KoAnita.reismee.nl

Op weg naar Death Valley. National Park

De reis naar Death Valley, ook wel vallei des doods genoemd, verliep voorspoedig. De laatste 40 km waren buitengewoon mooi en heet. Dit hoort er bij. De vallei ligt voor een groot deel beneden zeeniveau, omringd door bergen. ook vindt je er een grote hoeveelheid aan duinen en zoutvlaktes. Een prachtige onwerkelijke natuur. Het gebied staat bekend als warmste plekje van Noord Amerika. Temperatuur kan oplopen tot 50 graden celsius in de schaduw. de hoogst gemeten temperatuur is 57 graden C in de schaduw.Het kwik liep ook vandaag snel en hoog op tot ruim 46 graden in de zon.

We hebben op weg naar ons motel het Zabrinski Point bezocht, waar je een prachtig uitzicht had op de geërodeerde bergen/heuvels met vele verschillende kleuren.

In de namiddag hebben we Badwater basin bezocht. Dit is het laagst gelegen deel van Noord Amerika. Je loopt hier op een enorme zoutvlakte.

Na terugkeer in ons motel Furnace Creek Range heb ik een lekker koud wijntje gedronken zittend in de schommelstoel op ons terrasje. We hebben de dag afgesloten met een duik te nemen in het overheerlijke zwembad en aansluitend een hapje te eten in de saloon.

Morgenochtend hebben we nog op de planning staan om naar Dantes view te gaan. Dit uitzichtpunt ligt op 1640 m hoogte. In tegenstelling tot vandaag kijken we dan op de vallei, terwijl we vandaag reden en liepen in de vallei.

Daarna moeten we helaas weer op pad richting Mammot Lake. Eigenlijk is 1 dag tekort.

Reacties

Reacties

Thijs

Wat een hitte daar. ik zou helemaal gek worden en Lisa zou het ook niet fijn vinden maar ik zie dat jullie weer een leuke maar warme dag kunnen afsluiten.
En mammot lake ken ik niet maar ik zal jullie verhalen er over lezen.
met een regenachtige groet uit Noord Holland van mij en Lisa.

Anita

Thijs bedankt voor je reactie. Ik heb Lisa ook een e-mail gestuurd. ik zal de blog bijwerken, zodat je weer op de hoogte bent over onze ervaringen van vandaag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!