KoAnita.reismee.nl

Jeep tour Oak Creek Canyon Sedona

De beste manier om de omgeving van Oak Creek Canyon te verkennen is per jeep.We hebben voor vanmiddag de Scenic RIm Jeep tour, (tijdsduur 2,5 a 3.00 uur) gereserveerd.

De ochtend hebben we gebruikt om een deel van Sedona te verkennen en om te lunchen. Daarna zijn we richting Pink Tour jeeps gegaan voor onze jeeptour, die startte om 14.00 uur.

Was het weer in de ochtenduren nog zonnig en warm en zaten we te lunchen in de waternevel, in de middag sloeg het weer om. We werden omringd door donkere wolken, onweer en forse regenval. Bij vertrek werden we voorzien van een plastic poncho en een handdoek en we stapten in de jeep. De chauffeur//gids gaf aan dat wij de enige 2 waren die deze tocht uit gekozen hadden. De anderen gingen voor de kortere tocht. We hadden dus een privé chauffeur/gids, Tom.

Ik had nog even overwogen om i.p.v. een jeep met chauffeur, zelf een jeep te huren. Gezien de onbekendheid van het gebied de zeer slechte staat van de off road paden en de modderige paden door de regenval, was het achteraf gezien een goede keuze, om deze tour onder begeleiding te doen.

De veiligheidsgordels in de jeep waren onmisbaar en je moest zeker geen last van rugklachten hebben. Ik zat helemaal achterin de jeep omdat ik dan een goed uitzicht had om foto's te maken. Tom zei nog tegen mij dat dit de meest hobbelige plek was. Nou daar had hij wel gelijk in. Mijn ingewanden schoten zo wat mijn keel in en de vullingen uit mijn kiezen.

Naarmate we hoger de bergen in gingen kwam het zonnetje gelukkig weer te voorschijn maar de temperatuur daalde fors. Ik had het kunnen weten. Ga nooit de bergen in zonder geschikte kleding. Niet handig om je vest dan in de auto achter te laten. De uitgereikte handdoeken bij start van de jeeptour kwamen nu goed van pas. Ik heb mij er grotendeels ingerold om de kou te weerstaan.

Keken we bij start van de tour naar de bergtoppen, halverwege de tour keken we op de bergtoppen. Het pateau waar we naar toe reden lag op ruim 2000m hoogte. In het bos nabij de top zagen we ook nog herten.

Onze chauffeur/gids gaf ons ruim de tijd om foto's te maken onderweg en hij wist heel veel wetenswaardigheden te vertellen over de rocks, flora en fauna en gescheidenis. Hij deed dit met een grote gedrevenheid en een stevige dosis humor. Tom heel hartelijk bedankt voor je enthousiaste bijdrage aan deze wederom onvergetelijke excursie.

Sedona en omgeving is prachtig. De eerste indrukken waren fantastisch. De plaatjes die je ziet in boeken, brochures internet etc. komen volledig overeen met de werkelijkheid.en het loont zeker de moeite om hier nog eens een paar dagen terug te komen.

We hebben enorm veel foto's gemaakt. Het zal nog een hele kluif worden om de mooiste foto's te selecteren voor ons fotoboek.

Bekijk de fotoserie om een indruk te krijgen van hetgeen wij vandaag gezien hebben.

Reacties

Reacties

Lisa

Klinkt gaaf, vond pap het ook leuk?

Niels

heb al mooie indruk gekregen bij het zien van slechts een paar foto's. Belooft wat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!