KoAnita.reismee.nl

Van Tucson naar Sedona via de historic Apache trial.

Vandaag stond in het teken van natuurschoon. Een lange reis vanuit Tucson naar Sedona via de Apache trial maar onvergetelijk! Het eerste deel van de reis, van Tucson tot Phoenix, (in totaal 100 mile ), verliep voorspoedig. Na afslag 199 bij Phoenix ging het echter mis. TOM TOM sloeg op tiilt en we raakten de weg kwijt. Het heeft ongeveer anderhalf uur geduurd voordat we weer op route 88, Apache trial zaten. Dit ging gepaard met de nodige zweetdruppels en ergernis. Het had niet veel gescheeld of wij waren ook op tilt geslagen!

.De Apache historic trial is een toeristische route van ruim 40 mile dwars door het ruige landschap van de Superstitions Mountains van Arizona. Lang voordat deze weg werd aangelegd maakten de Apache Indianen al gebruik van deze route. Ruig berglandschap afgewisseld met meren, smalle wegen en maar liefst 22 mile van de Apache trial was off road. Ik kwam volledig aan mijn trekken. Over de route van Apache trial tot Sedona, in totaal 174 mile, hebben we ongeveer 5.00 uur gereden. Het was jammer dat we door tijdgebrek en invallende duisternis minder vaak en lang hebben kunnen stoppen onderweg.

Een stop bij Tortilla Flat met een lunch in een Western café hebben we echter niet aan onze neus voorbij laten gaan.

We zullen in de toekomst zeker nog een keer de Apache trial in ons reisprogramma naar de VS opnemen.

Henk

Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen!

Niels

Veel tijd in de auto zo te horen. Maar gelukkig ook veel te zien onderweg denk ik zomaar :)