KoAnita.reismee.nl

National Park Bryce

De route naar onze verblifplaats Bryce Canyon resort was een mooie route. We hebben zo'n 475 km afgelegd, waarvan een groot deel van de route door de desert. Nog een tussenstop in Page gemaakt. Voornamelijk om onze proviand voor onderweg aan te vullen. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot ruim 38 graden. Dit was een beduidend verschil met de temperatuur in de Grand Canyon. Omstreeks 18.00 uur arriveerden we bij onze overnachtingsplek. Onze lodge lag in the middle of nowhere. Naast de lodge een restaurantje en thats it. S' avonds op een stoeltje voor de lodge met een glas wijn staren naar de ondergaande zon dat is echt genieten. Na zonsondetgang daalde het kwik al snel benden de 10 graden. De airco kon s'nachts dan ook uitblijven.

Uiteraard geen wifi alleen in het restaurant. Bijwerken van de reisblog en downloaden van foto's kon ik wel vergeten maar dat is bijzaak.

De ligging van de lodge t.ov. de park ingang Bryce was ideaal. 2 mile verderop konden we de auto parkeren en met de shutlebus naar het park gaan. In het park konden we overstappen op een andere shutlebus om vervolgens bij de verschillende uitzichtspunten uit te stappen, kiekjes te maken en natuurlijk ook om een trial te lopen. Voor de middag hadden we ingetekend op een toer met een touringcar bus over de Rim Road drive.in totaal een route van 30 km. De bus stopte regelmatig zodat je foto's kon maken en de buschauffeur/gids was zeer informatief. We hebben enorm veel gezien. Het is echter moeilijk om te beschrijven wat hebben we dan allemaal gezien. is de grand Canyon meer een langgerekte kloof, Bryce Canyon heeft meer weg van een op 2500 m hoogte gelegen amphitheater, bergen en "hoodoo's met prachtige rode kleuren en grillige vormen.

De foto's, die ik zodra wifi weer binnen mijn bereik isaan de blog zal toevoegen zullen dit alleen maar bevestigen.

Morgen is weer het moment aangebroken om de koffers in de atuo te tillen en op weg te gaan naar het volgende National Park, Zion.