KoAnita.reismee.nl

De Grand Cayon

Na 2 dagen verblijf in Sedona vertrekken we vandaag 6 september naar de Grand Canyon. De route via Oak Creek en Flagstaff is een mooie route. We worden omringd door de rode rocks en bosrijk gebied. De weg tot Flagstaff is echter ook een drukke weg. Oak Creek trekt naast toeristen ook veel dagjes mensen uit de omgeving. Langs de weg staan tal van geparkeerde auto's. We zien gezinnen/families lopen bepakt en bezakt om een dagje door te brengen langs de Creek en/of in het Red Park State park. Met verbazing kijken we naar het formaat koelbox dat de mannen op hun schouder dragen.

Na ruim 2 uur rijden komen we omstreeks 12.30 uur aan bij ons hotel Canyon Plaza resort in Tussayan, 1 mile verwijderd van de ingang Grand Canyon. Onze hotelkamer blijkt al beschikbaar te zijn en na de koffers op de kamer te hebben gezet en een bakje koffie te hebben gedronken, gaan we omstreeks 13.30 uur met de Shuttlebus naar de Grand Canyon. Ons plan is om de South Rim te gaan bezoeken. Al vrij snel nadat we gearriveerd zijn in het park wordt de lucht inkt blauw tot zwart. We laten ons echter niet zo snel uit het veld slaan en besluiten met de shuttlebus een deel van de South Rim te bezoeken i.p.v. lopend. Aangekomen bij de rim wordt overigens ook afgeraden om uit te stappen. Tevens volgen er allerlei adviezen hoe om te gaan met onweer als je tijdens het lopen van een trail hierdoor overvallen wordt.

Overigens was het ook rijdend in de bus goed mis. De lichtflitsen en donderslagen sloegen om je oren heen en in een korte tijd viel een enorme hoeveelheid neerslag. Jammer dat het weer een streep door onze planning trok. Gelukkig hebben we nog een 2e dag tot onze beschikking.

Voor de 2e dag stond o.a. een rondvlucht boven de Grand Canyon gepland. Deze hadden we nog niet vooraf geboekt. Gezien de onbestendigheid van het weer leek het ons dan ook geen goed plan om de vlucht alsnog reserveren. Dit was voor mij een grote teleurstelling en ik baalde dus als een stekker. Zo snel krijg je niet meer de kans om een helicoptervlucht boven de grand Canyon te maken! Voor Ko die toch al last heeft van vliegangst was het eerder een opluchting. Hij is dus de dans ontsprongen!

De 2e dag van ons verblijf was, ondanks dat er 30 % kans was op thunderstorms en het niet kunnen doorgaan van de helicoptervlucht, toch een perfecte en onvergetelijke dag. Het weer liet ons zeker niet in de steek. Een zonnetje en ongeveer 25 graden Celsius was ideaal om de Grand Canyon te bezoeken en om te hiken. Om half 10 waren we dan ook al in het park en we hebben de hele dag gebruikt om te genieten van alle mooie uitzichtspunten en fantastische natuur. We hebben zowel per shuttelbus, (stopt bij verschillende uitzichtspunten), als met de benenwagen dan ook heel wat kilometers afgelegd. De heldere en zonnige lucht hebben er toe bij gedragen dat we héééééél veel mooie foto's hebben kunnen maken en volop hebben genoten van de buitengewoon fantastische natuur. Voor degenen die al in de Gran Canyon geweest zijn zal dit zeker herkenbaar zijn.

We kijken dan ook terug op een geslaagde dag.Op mijn verlanglijst blijft nog staan het lopen van een aantal langere trials met een overnachting in de Grand Canyon en natuurlijk de helicoptervlucht.

Vanavond nog uit eten in het resort waar we verblijven en morgenochtend op tijd op weg naar Bryce.

Henk

Balen zeg dat het weer niet altijd meewerkt!

anitavanmalde@hotmail.com

Als ik de weersvoorspelling mag geloven is het weer in Bryce beter. laten we maar afwachten. We hebben blijkbaar toch wat meer last van de "wet season"

Niels

Naja hier in Nederland heb je slecht weer en geen grand canyon. Bekijk het maar positief :), gelukkig was het de tweede dag ideaal!

lisa

zonde van je helikoptervlucht!