KoAnita.reismee.nl

Een bezoek aan Alcatraz.

3 maanden voor aanvang van onze vakantie al online kaarten gereserveerd omdat het eiland zeker in de zomer maanden veel bezocht wordt. Gemiddeld 5000 bezoekers per dag.

Alcatraz is jarenlang een gevangenis eiland geweest er zijn inmiddels al meerdere films gemaakt die zich afspeelden op Alcatraz.

Dinsdagavond sloeg de paniek toe toen ik zag dat we niet voor vandaag maar voor de dinsdag kaarten hadden gereserveerd. Het leek er op dat op korte termijn omboeken of opnieuw boeken geen optie was.

We hebben er voor gekozen om toch naar de ferry te gaan in de hoop dat onze reservering gewijzigd kon worden dan wel dat we nog 2 nieuwe kaarten konden kopen.

Het geluk was met ons. We konden in de rij van nageplaatsten gaan staan. Het bleek dat we niet de enigen waren die of geheel vergeten waren dat ze geboekt hadden dan wel zich vergist hadden in de datum.

Het bezoek aan het eiland heeft een grote indruk op ons achter gelaten. Door de audio guide werd je volledig meegenomen in het leven als gevangene op Alcatraz. Bij het zien van reportages of films over Alcatraz zulen we ons bezoek aan Alcatraz opnieuw beleven.

Toen we weer aan wal waren was het tijd voor een lekkere lunch. Deze hebben we op pier 39 genuttigd bij het Hard Rock cafe. Vervolgens weer terug naar het centrum. Na een poosje geruts te hebben op Union Square zijn we alsnog met de cable car gegaan. Deze ervaring wilden we namelijk niet missen. Dit was hardstikke leuk! Heel veel heuvels op en af alsof jein de achtbaan zit. Vanuit het eindstation vervolgens lopend terug naar het centrum. Op de laatste avond in San Francisco ontdekten we nog een uitgaanswijk van San Francisco.

Ons verblijf in San Francisco zit er na 4 dagen op. Het was een fantastisch begin van onze reis. Morgenvroeg gaan we de auto ophalen en op weg naar Monterey. Dit zal nog even spannend zijn omdat we de auto midden in de stad moeten ophalen en het erg druk is in de stad.

Lisa

Wat hebben jullie weer geluk gehad. Thuis maar eens een film kijken met zn allen over alcatraz.
Succes met de auto. Denk aan mij in lille. Nu kan het alleen maar meevallen.

Niels

Veel geluk gehad haha, pap zal zich daar denk ook wel vermaakt hebben. Benieuwd hoe de volgende bestemming is :)