KoAnita.reismee.nl

Op de fiets de Golden Gate bridge over

Nadat we allebei voorzien waren van fiets, helm en een routebeschrijving gingen we op stap. Nadate we de drukke straten van San Francicisco verlaten hadden kwamen we bij het Golden Gate park. Dit is een fantastisch mooi en vooral groot park.Wij hebben er al fietsend slechts een klein deel van gezien. Na een afbuiging naar de kust , met een mooi uitzicht o.a. op krijtrotsen, hebben we onze fietstocht voortgezet.. Het was de bedoeling om via het Presidio Park naar de Golden Bridge te fietsen. Helaas raakten we het spoor bijster en kwamen we in het zeers steile deel van San Francisco terecht. Het was prachtig maar wel een aanslag op ons uithoudingsvermogen en spierkracht.Hele steile hellingen omhoog en omlaag.Vaak te steil om te fietsen, dus lopen maar met de fiets aan de hand en de remmen ingeknepen bij de steile afdalingen. Via de welbekende Lombardstreet uiteindleijk weer in het Presidio park beland en de weg vervolgd naar de Golden Gate Bridge

Het drinkwater was inmiddels op en de energie was uit de benen weg. Uiteindelijk dan toch de Golden Gate Bridge in beeld. Om de brug in de nabijheid te zien was fantastisch. Een onvergetelijk plaatje. met dank aan Ko, die mij er toe heeft aangezet om de moed niet op te geven. De overtocht was fantastisch. De bridge wordt druk bereden zowel door auto's, bussen en fietsen en ook wandelaars maken de oversteek naar Sausolito. Het uitzicht is subliem en e ervaring dat je met de fiets op de Golden Gate Bridge hebt gereden zal je nooit vergeten. Nadat we de brug over waren, zijn we naar Sausolito gefietst om vervolgens de ferry terug te nemen. Helaas door tijdgebrek maar een heel klein stuk van Sausolito gezien. Sausolito is erg heuvelachtig om te fietsen maar wel prachtig..

Met de ferry terug was ook erg mooi.. de ferry vaarde vlak langs Alcatraz. Dit eiland staat ovoor morgen op de planning.

De terugtocht op de fiets gingn overigens evenals de heenweg met enig zoeken gepaard. Met een goede plattegrond kom je uitendelijk toch op de eindbestemming moe en voldaan. terugkijkend op een mooie dag.

Lisa

Klinkt mooi mam.
Grappig om te horen dat pappa vandaag de sportiefste van het stel was.
Doe m maar de groetjes van me

Niels

Leuk! Beetje het avontuur in jullie zelf naar boven halen zo te horen, veel plezier bij alcatraz en vergeet niet af en toe te rusten haha