KoAnita.reismee.nl

San Francisco verkennen

Vandaag en de 2 dagen er na staan in het teken van San Francisco verkennen.Ik was al erg vroeg wakker door het tijdsverschil waaraan ik nog niet gewend ben.. Om 05.30 uur zat ik al rechtop in bed.. Ko had hier geen last van. Hij werd pas wakker toen het wekkertje om 07.30 uur af ging..

Het ontbijt was niet echt om over naar huis te schrijven. Verrast waren we hier niet over. Het ontbijt is mierzoet of hartstikke vettig. ik heb dan ook maar volstaan met een bakje melk met conrflages en wat fruit toe.

We hadden vandaag de keuse uit: de stad verkennen via de hop off and hop on bus, een prima keuze om: In korte tijd veel bezienswaardigheden verkennen, per cable car of de benenwagen.

Graag hadden we een ritje willen maken met een cablecar. De wachtrij bij de opstapplaats was enorm. We hadden geen zin om 1.5 uur te wachten en hebben uiteindelijk gekozen voor de benenwagen. Iedere wijk in San francisco heeft weer zijn eigen charme. China town is erg groot. Blijken zelfs een eigen ziekenhuis en scholen te hebben. Union square mag je zeker niet overslaaan, zo ook niet het grote warenhduis Macy, een wandeling door de wijk north beach, een bezoekje aan Union street, pier 19 en Fishermen Wharf .De stad kan je prima lopend verkennen mits je goede wandelschoenen hebt en het niet schuwt om om heuvelts op en af te lopen. De stad is namelijk gebouwd op 14 heuvels.

Een bezoekje aan pier 19 was erg leuk. Wel erg toueistisch. Vanaf de pier een mooi uitzicht. Je ziet o.a. Alcatraz op een afstand liggen. Het leukste om te zien waren de zeehonden.die In grote aantallen op houten vlotten lui liggen te genieten van de zon.

We zijn de dag geëindigd met een het bezoeken van Fisherman Wharf. Hier hebben we ook gegeten. De prijzen van eten en drinken zijn aan de hoge klant. Een glas bier van 6 euro en een glas wijn van 8 0f 10 eurois geen uitzondering.. Vergelijkbaar dus met de prijzen aan de hollandse kust..

Vervolgens met een volle maag weer terug naar het hotel. Dit was nog ongeveer drie kwartier lopen met heel wat steile heueltjes. Om 10.00 uur lagen we dan ook gevloerd in bed.

Lisa

Wat zal jij straks blij zijn met Hollands bruin brood.

Niels

Klinkt allemaal erg vermoeiend, maar wel de moeite waard! Groetjes ook aan pap ????????